Babyshower

Allmänt / Babyshowertårta, Farmor, Ny familj, Svärdotter, Tårta, babyshower / Permalink / 0
I söndags var det exakt 4 veckor kvar till mitt lilla barnbarn är uträknat att komma.. Som jag längtar!! Och som jag älskar detta lilla barn långt innan det fötts ❤️
 
För ett tag sedan fick jag, och ett gäng andra ett mess från en av Johannes och Hannas kompisar, hon tänkte dra ihop en babyshower. Hon hade pratat med Johannes om det, och han hade fixat pynt till babyshowern. Jag erbjöd mig att vi skulle vara hemma hos oss, både för att det är mer plats och att det skulle bli enklare för Johannes att lura hit Hanna, hon skulle ju inte veta något. 
Och överraskad blev hon. Jag hade bjudit hem dem på fika, och det var det hon trodde hon skulle på, ja fika fick hon, men inte bara med mig utam med ett gäng vänner och familj. Hon hade inte anat något.
 
 
 
Massor av fina presenter fick hon, både till bebisen och till sig själv.. Och jag är ganska övertygad om att hon blev jättenöjd med den enkla, men fina tillställningen för henne och lilla bebisen som snart ser dagens ljus.
 
 
En av kompisarna hade gjort en fin blöjtårta.. Och någon hade fixat små bubbelflaskor med fina etiketter, som varje gäst fick ta med hem.. Den skall man öppna när bebisen har kommit..
Jag hade köpt en tårta iform av en gravidmage, och hennes ena svägerska hade bakat veganska muffins, och så hade vi några småkakor.. Allt var så gott och trevligt..
 
 
 
 
Nu är det bara bebis som fattas, och det dröjer ju inte allt för länge till den kommer.. Så spännande att få se vem det är som bor i Hannas mage.. Och så spännande att få bli farmor, en titel jag skall bära med stolthet.. 👵🏼❤️
 
//Maria
 
 
 
 
 
Till top