Att få styra sitt eget

Allmänt / Att välja, Mitt val / Permalink / 0
Inte lika allvarligt inlägg som det förra, men något jag har tänkt på innan, och som fått mig att tänka på det igen.. Och något som kan få mig lite irriterad och lite ledsen.. Och det gäller det här med vad man själv väljer att dela med sig av på sociala medier..
Jag är av den sorten som delar med mig ganska mycket, men inte allt som många verkar tro.. Och det kan hända att det kommer flera inlägg på en dag och flera bilder ganska tätt.. Jag har mer än en gång fått pikar om det, antingen som en kommentar eller pikar i andras inlägg, och vet ni, jag fattar inte varför.. Gillar man inte det jag skriver,  hur många inlägg jag lägger ut eller hur många bilder som läggs upp, ja då är för mig åtgärden ganska enkel.. Retar man upp sig så till den grad att man blir irriterad så ta bort mig som vän, vill man ha kvar mig som vän men inte vill se allt, ja då kan man ju avfölja, då är man fortfarande vän men ser inte vad jag lägger upp, då kan man när man känner för det gå in och kolla vad jag skriver/lägger upp på min sida istället.. Så har jag gjort med flera på fb just för att jag vill inte se alla bilder tex..
 
 
I det här fattar jag inte varför man skall påpeka det för mig, (och jo, jag fattar även det som hänt att man skrivit lite småkryptiskt på sin sida, att det är mot mig) jag vet att det ibland läggs upp mycket, och att jag inte alltid skriver det alla vill "hör", men..... jag kommer inte att ändra mig, för då vore jag inte jag.. Jag vill kunna styra själv över vad jag vill lägga upp, det skall ingen annan styra över.. Så ni som inte gillar det jag skriver eller lägger upp, gör mig en tjänst, plocka bort mig som vän eller avfölj mig.. Eller ni kanske är för nyfikna för det? 😉😎
 
Jag väljer vad jag vill lägga ut.. Du väljer vad du vill lägga ut.. Jag lägger mig inte i vad och hur mycket du lägger ut, så var human nog att inte lägga dig i vad jag väljer att lägga ut..
 
//Maria
 
 
Till top