Barnbarn

Allmänt / Barnbarn, Farmor, Kärlek, Son, Svärdotter / Permalink / 0
Ja barnbarn, smaka på det ordet.. Just det.. Jag har blivit FARMOR!! Känns helt overkligt och helt underbart.. Min lilla son har blivit pappa.. Hur gick det till? Han var ju nyss ett barn..
 
På natten mellan fredag och lördag kl 02:39, när jag jobbade så fick jag ett mess av min son där han skrev att de åker in nu.. Gissa om jag blev piggare, och helt stissig på jobbet..
Jag hade lite kontakt via mess under natten med honom, kl 06:37 fick jag det sista, sedan var det tyst..
Ni kan ju tänka er hur lätt det var att somna efter nattjobb, nä det gick inte.. Strax innan 09:30 fick jag mess från sonens pappa som undrade om jag hade hört något, men nä ingenting.. Oro och spänning i hela kroppen for runt.. Strax efter Kl 12 skickade jag sms till svärdotterns mamma och frågade om hon hört något från dem, det hade hon inte.. Men 10 minuter efter det som kom det efterlängtade messet "Du är farmor! Kl 12 kom flickan!" Herregud vilken urladdning av glädje jag fick i hela kroppen, tårarna kom, skickade grattis till den nyblivna farfadern och mormodern... Ringde min sambo och sedan till min mamma.. Så skulle jag sedan sova.. Ha ha.. Tror ni det gick?? Knappast.. 
Detta är en av de första bilderna på världens ljuvligaste lilla tjej..
 
 
Igår fick vi äntligen träffa henne.. Alltså!! Hur förälskad kan man bli i en liten person ❤️ 
Det är helt magiskt att få egna barn, och känna den där kärleken som slår en rakt i nyllet med ett hårt slag, en kärlek som aldrig försvinner.. Detta med barnbarn är något liknande..
 
 
Första mötet.. Jag kommer att alltid finnas för den här tjejen, så länge jag lever.. Liksom jag kommer finnas för kommande barnbarn och för bonusbarnbarn.. Men jag måste vara ärlig och säga att det är något speciellt med biologiska barnbarn, men jag älskar så klart även mitt bonusbarnbarn..
Denna lilla tjej kommer att vara älskad av så många, och jag hoppas att vi kommer att få en fin relation, jag skall se till att vi får det.. Lilla hjärtat, du är älskad långt innan du föddes och ännu mera nu.. ❤️
 
 
Försökte mig på att fotografera lilla donnan, men det märks att hon är släkt med sina fotoskygga föräldrar 😅 Hon gömde ansiktet bakom händerna..
Men jag fick någon bild utan händer framför ansiktet, och jag skall göra ett nytt försök om några dagar..
 
 
Så den 11 maj 2019 föddes denna underljuvliga lilla tjej, kl 12:00.. Hon vägde 3322g och var 48 cm lång.. Välkommen till världen!! ❤️
 
//Farmor Maria
Till top