Facebook vs Instagram

Allmänt / Permalink / 0
Jag är en mycket flitig användare av både Facebook och Instagram, och jag använder dem på olika sätt.. Facebook för att hålla kontakt med vänner, skriver lite vardagliga saker, och lägger ut lite bilder. Lägger kanske mig i någon debatt osv, det är det som jag personligen tycker facebook är till för.
Instagram gillar jag ännu mer än facebook, och det för att jag älskar bilder, både att ta bilder och att se bilder. Där lägger jag ut en hel del bilder, för det är ju det instagram är till för.. Där vill jag inte läsa långa debatter/berättelser nedanför bilden. Att det står något kort tycker jag är okej, men när jag ser att det är superlångt då läser jag inte det ens.. Jag personligen vill bara ha ett bildflöde, med en liten text till bilden. Och det är så jag tror varför man startade instagram, så det fanns ett kompliment till dem som mest var intresserade av att bilder skall tala, inte en massa text.. 
Om man har budskap med text  på instagram ja då missar man mig i de budskapen iaf, har man det däremot på facebook, då läser jag dem, ja om jag tycker det är intressant, annars slutar jag läsa där med ;)
Och så då de sk händelserna på instagram.. Kan vara kul att se ett litet filmklipp, men när det kommer till lång text i dem med, ja då fattar jag inte varför.. Texten och filmen försvinner snabbt, och då känner jag att man inte vågar stå för det man skriver, eftersom det just försvinner snabbt och man slipper konfrontera mer än en kort tid.. 
Men detta är mina tankar =) 

Ha en fin tisdag!!

//Maria
Till top