Sommaren som gick

Allmänt, Konserter / Barnbarn, Fotograferande, Helgeåfestivalen, Konsert, Kristianstad Rockfest, Kvinnokropp, Kvinnokroppar, Semester, Sorg, Sweden Rock Festival / Permalink / 0
Oj vad längesedan jag skrev här, det var i slutet av maj sist. Och en hel del har hänt sedan dess, både roligheter och sorgligheter.
 
Har ju så klart varit på Sweden Rock Festival, Helgeåfestivalen och Kristianstadsdagarna sedan sist.
Och det är ju alltid lika kul, älskar dessa festivaler, och jag får förena nytta med nöje genom att fotografera banden tillsammans med bästa fotograferna.
Bilden här under står jag tillsammans med de andra fotograferna som tillhör Sweden Rocks officiella foto team. Och ja, jag är rätt stolt att jag är en bland dessa grymma fotografer.
 
 
Fredagen den 26 juli jobbade jag min sista dag innan semestern.. Gillar att ha semester så sent, även om det är drygt den sista veckan att jobba.. Blev min sista dag hämtad på jobbet av Patrick, och sedan for vi direkt till Simrishamn och svärföräldrarnas husvagn som de har stående där.. Så himla avkopplande att få vara där nere.. Älskar Österlen, och Simrishamn är ju så vackert..
På fredagskvällen åkte vi till Öja krog där vi njöt av konsert med Ulf Lundell..

 
Vi stannade i husvagnen till måndagen då vi for vidare till Helsingør i det vackra vädret.. Också en liten favoritstad.. Så mysig..
Hann föresten med mitt favoritställe Kåseberga och Ale Stenar på helgen med..
 
 
Under semestern hann vi se Gyllene Tider också, och jag tog även en ensamtur till husvagnen när Patrick börjat jobba.. Lika avkopplande att vara där ensam, och jag njuter varenda minut att få vara där nere.. Tog lite promenader, löste korsord och bara var..
 
 
Har även fotograferat lite vackra kvinnor, både i somras och nu på hösten.. Bilder som jag och en fotograf till skall använda till utställning för att belysa att alla är vackra och lika värda.. Ett viktigt ämne i dessa tider då kroppshets sprids ner i åldrarna..
 
 
Och så till ledsamheter.. 
Måndagen på min andra semestervecka så gick min svärmor bort efter en hjärtinfarkt.. Så bättre semestrar har vi ju haft..
Nu trodde ju min svärmor på andar och trodde på ett liv efter detta, det gör ju jag med, så jag tror att hon finns med oss, Patricks bröder och deras familjer, men framförallt med svärfar som behöver henne runt sig.. Nu tror ju inte svärfar på detta (vad jag vet) men det stoppar nog inte svärmor, hon lägger en tröstande och vakande hand över honom.. Det är min övertygelse..
 
Men i allt detta får man ju tröst av barnbarnen.. Och mitt lilla barnbarn har redan hunnit bli 5 månader.. Så jäkla fort tiden går.. Hon har utvecklats mycket och blivit en härlig liten tjej, ja det har hon ju varit hela tiden förstås.. 
Hon har tykänt sig en del, och jag har inte kunnat hålla i henne så hon ser mig, men om jag tagit henne när hon haft ryggen mot mig så har det gått bra, och jag har kunnat stjäla till mig lite gos med henne.. Men det går bättre och bättre för var gång jag träffar henne, så snart inser hon nog att farmor är rätt bra ändå..
 
 
Så detta var lite snabbt och enkelt om vad som hänt sedan sist..

Kanske jag återkommer med blogginlägg, går ju lite upp och ner med lusten att blogga..

Ha en fin fortsatt vecka!!

//Maria
 
Till top